Barion Pixel

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban „ÁSZF”) tartalmazzák a http://purnamaromamuhely.hu/ internetes oldalon üzemeltetett Purnam Aromaműhely webáruház (a továbbiakban: „Webáruház”) használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Amennyiben a Webáruházunkat igénybe veszi, úgy kérjük, hogy részletesen olvassa át az ÁSZF-et.

Eladó adatai

Eladó az Édesnarancs Kft. (székhely: 9751 Tömörd, Fő út 51.; adószám: 24689502-2-18; cégjegyzékszám: 18-09-111848).

Eladó elérhetősége, a vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: [email protected]

Eladó telefonszáma: +36 30 68 52 006

Eladó postai címe: 9700 Szombathely, Széchenyi István utca 4-6.

Eladó a https://www.purnamaromamuhely.hu/ internetes oldal üzemeltetője.

A tárhely-szolgáltató adatai: 

http://www.webcode.hu A tárhely-szolgáltató székhelye: WEBCODE KFT. 3531 Miskolc, Hutás u. 45. mail: [email protected]

A megvásárolható termékek körének és lényeges tulajdonságaiknak meghatározása

Eladó a https://www.purnamaromamuhely.hu/ weboldalon megtalálható, internetes katalógusában teszi közzé megvásárolható termékeit (a továbbiakban: termék), és azoknak a lényeges tulajdonságait. Az adatok a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 9. §-ának megfelelően kerültek feltüntetésre.

A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

Fontos tudnivalók Vevő részére:
• A mellékelt tájékoztatót figyelmesen olvassa el!
• Használat előtt végezzen bőrpróbát!
• Az illóolajat soha ne használja hígítatlanul a bőrén! Hígítatlanul kizárólag szakképzett aromaterapeuta javaslatára használja.
• Szembe vagy nyálkahártyára ne kerüljön!
• Csak külső használatra!
• Magas vagy alacsony vérnyomás, epilepszia esetén kérje ki szakképzett aromaterapeuta véleményét.
• Várandósság, szoptatás alatt kérje ki szakképzett aromaterapeuta véleményét.
• 3 éves kor alatti kisgyermekeknél kérje ki szakképzett aromaterapeuta véleményét.
• Gyermekek elől gondosan zárja el!
• Tárolás: fénytől védett, száraz, hűvös helyen, eredeti csomagolásban.
• Az illóolajok alkalmazását illetően kérje ki szakképzett aromaterapeuta tanácsát!

ÁSZF elfogadása

A vásárlás során a Vevő, amennyiben a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor a szerződéskötést megelőzően köteles elolvasni és megismerni a jelen ÁSZF feltételeit. Az ÁSZF feltételeinek elfogadását a Fizetés során a Megrendelés elküldése mellett található jelölő négyzet kiválasztásával teheti meg. A Vevő a jelölő négyzet kiválasztásával kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-et a szerződéskötést megelőzően megismerte, azt elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el. Az ÁSZF elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre Eladó és Vevő között.

A termékek megrendelésének folyamata

Az online Webáruházban történő vásárlás kizárólag elektronikus úton lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon és feltételek szerint. Eladó egyéb úton, így személyesen, telefonon, telefaxon, levélben stb. megküldött ajánlatot, megrendelést nem fogad el.

A létrejövő adásvételi szerződések nyelve magyar, nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, ezért azokat az Eladó nem iktatja, és utóbb nem hozzáférhetőek.

• a) Regisztráció

A vásárláshoz a VEVŐ regisztrációja nem kötelező.

• b) Vásárláshoz szükséges adatok megadása

A VEVŐ adatait minden ajánlat (a továbbiakban: megrendelés) esetében köteles megadni. A megrendeléshez Vevő köteles valamennyi kötelezőnek megjelölt mezőt pontosan és maradéktalanul kitölteni. A Vevő által megadott téves adatokból eredő hibás teljesítésből eredő károkért az Eladót felelősség nem terheli.

Vevő személyes adatait Eladó bizalmasan kezeli, azokat csak és kizárólag a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Ez alól kivételt jelentenek azon alvállalkozóknak szükségesen megadott adatok, melyek nélkül a megrendelés teljesítése nem kivitelezhető, például a postának, futárszolgálatnak átadott kiszállításhoz szükséges információk.

A megrendelés során a következő személyes adatok megadására van lehetőség:

• Név

• E-mail

• Telefonszám

• Szállítási cím

• Számlázási cím, ha eltér a szállítási címtől

Vevő lehet:

• cselekvőképességében nem korlátozott, nagykorú természetes személy;

• 14. életévét betöltött kiskorú, aki a Webáruház használata során kizárólag a saját, munkával szerzett keresményének erejéig rendelkezik és a vásárlást a kiskorú gondviselőjének jóvá kell hagynia;

• jogi személy vagy jogi személyiség nélküli gazdálkodó szervezet, mely esetben a nevében eljáró személy szavatolja, hogy jogosult az adott szervezet képviseletére.

• c) Kosár használata

A megvásárolni kívánt termékeket Vevő a kosárba helyezheti, ez a “Kosár” gombra/képre történő kattintással lehetséges.

• d) Megrendelés összeállítása

Automatikusan 1 db termék kerül a kosárba, ha ennél többet szeretne Vevő egy-egy termékből vásárolni, akkor a kosáron belül a termék mellett át kell írni a számot a kívánt mennyiségre. Ugyanígy kell eljárni, ha a termék darabszámát Vevő csökkenteni szeretné. A terméknél feltüntetett ár nem tartalmazza a szállítási költséget, azt Vevő a megrendelés megtételének folyamatában választhatja ki.

• e) Adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja

A “Pénztár” gombra/képre történő kattintással Vevő ellenőrizheti a kosárban lévő termékek adatait, illetve lehetősége van a mennyiség megváltoztatására is. Ha Vevő a folyamat során meggondolja magát, vagy csak véletlenül tett be egy terméket a kosárba, ugyanitt lehetősége van a kosárból való kivételre is, a “Termék eltávolítása” gombra történő kattintással.

• f) Megrendelés elküldése

Amennyiben Vevő a vásárlás mellett dönt, a “Pénztár” gombra/képre kell kattintani. A következő lépés a fizetési és szállítási mód kiválasztása. Ezek után adhatja meg Vevő a személyes adatait, – amennyiben kívánja – számlázási, valamint – amennyiben szükséges – szállítási címét. Amennyiben a szállítási cím megegyezik a számlázási címmel, a jelölő négyzet megjelölésével a rendszer automatikusan átmásolja az adatokat. A sikeres kézbesítéshez szükséges, hogy a megadott szállítási címen pontosan beazonosítható legyen,
milyen néven kit kell keresni a csomaggal.

• g) Megrendelés visszaigazolása

Eladó köteles a Vevő megrendelését elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a Vevő megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül a Vevőhöz nem érkezik meg, úgy a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben
megállapodtak. A szerződés a visszaigazolás Vevő részére történő megérkezésével jön létre.

A termékek ára és a fizetés módja

A termékek aktuális (ÁFÁ-t tartalmazó) bruttó árát a honlapon található érvényes
termékkatalógus tartalmazza. A termékek ára a szállítás díját nem tartalmazza.
A felmerülő szállítási költség a Vevőt terheli, ennek összege a választott szállítási mód függvényében változik.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Eladó teljeskörűen tájékoztatja Vevőket a weboldalon feltüntetve az akció időtartamáról. Akciós ár esetén Eladó megjelöli továbbá a korábbi, Eladó által az árcsökkentést megelőzően, legalább 30 napig alkalmazott árat. Ha az árcsökkentés mértéke fokozatosan növekszik, akkor a korábbi ár az árcsökkentés első alkalmazása előtti, az árcsökkentés nélküli ár. Ezek a szabályok nem vonatkoznak a romlandó vagy minőségüket rövid ideig megőrző termékekre. Ha a termék harminc napnál rövidebb ideje van forgalomban, a korábbi ár az Eladó által egy olyan időszakban alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti, amely nem lehet rövidebb, mint az árcsökkentés alkalmazását megelőző tizenöt nap.

Amennyiben Eladó a tőle elvárható gondos eljárás ellenére is hibás vételárat tüntet fel, különösen, ha az nyilvánvalóan téves (pl.: a termék általánosan elfogadott piaci árától nagymértékben eltérő ár, vagy egy esetleges rendszerhiba, 0 Ft, vagy 1 Ft kerül árként feltüntetésre), akkor Eladó nem köteles a terméket a hibásan megjelölt áron értékesíteni. Ebben az esetben Eladó felajánlja a tényleges áron történő értékesítést és amennyiben Vevő azt nem fogadja el, a megrendelés törlésével elállhat a vásárlástól.

Megrendeléskor a Vevő a következő fizetési módok közül választhat:

• Online bankkártyás fizetés a termék megvásárlásakor (Barion)

A bankkártyás fizetés a Barion szolgáltatáson keresztül történik, melynek során az Édesnarancs Kft. nem fér hozzá a vevő bankkártya adataihoz. A bankkártyás fizetés teljesítésének ellenőrzésére az egyedi vásárlási azonosító szolgál. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

• Utánvét

Eladó a Webáruházban közzétett árak változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép életbe. Ez egyben azt is jelenti, hogy a rendszer a Kosár értékét mindig az aktuális árakkal számolja. Az árak módosítása a már megrendelt és visszaigazolt termékek vételárát nem befolyásolja.

A vételár teljes kifizetéséig az Eladó az átadott termék tekintetében fennálló tulajdonjogát fenntartja. A termék tulajdonjoga a vételárnak az Eladó számláján történő jóváírásával száll át a Vevőre.

A termékek kiszállítása

• a) Szállítási határidő

Az Eladó által vállalt átlagos teljesítési határidő: a visszaigazolástól számított 8
munkanapon belül. A termék kiszállításának megkezdéséről e-mail értesítést kap a Vevő. A visszaigazolásban megadott szállítási határidő tájékoztató jellegű, az Eladónak a szerződés teljesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:220.§ (1) bekezdése értelmében 30 nap áll rendelkezésére.

Ha Eladó a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vevőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint Vevő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.

Vevő a kiválasztott és megrendelt termékeket a megrendelésben megjelölt helyen köteles átvenni.

Szállítási költségen minden olyan költség értendő, amely az Eladó telephelye és a Vevő által megadott szállítási cím közötti kiszállítás kapcsán felmerül.

• b) Szállítási módok

Vevő a megrendelés feladásakor kiválaszthatja a szállítási módot. A szállítás költségeit a Vevő köteles az Eladó részére megtéríteni.

Szállítási módok:

• házhozszállítás (GLS)

• személyes átvétel itt: 9700 Szombathely, Széchenyi István utca 4-6 keddtől – péntekig: 10.00 – 16.00

Házhoz kézbesítés: A futárszolgálat a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a címzett részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, a futárszolgálat a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra. Ha a címzett telefonszáma feltüntetésre került a címiraton, a futárszolgálat egyeztet a
kézbesítési kísérlet idejéről a címzettel. A következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését.

Eladót az át nem vett küldemény visszaküldése esetén felelősség a termék/csomag
visszaérkezéséért nem terheli. Eladó csak akkor köteles vételár visszatérítésre,
amennyiben a csomag és a megrendelt termék sérülésmentes, hiánytalan,
bontatlan csomagolásban visszaérkezett Eladó telephelyére. Amennyiben a
csomag/termék hibátlan állapotban visszaérkezett, Eladó a visszaérkezéstől számított 30 napon belül Eladó Vevő részére a vételár megfizetésének módjával azonos módon visszafizeti a vételárat csökkentve a kiszállítás és visszaszállítás díjával! Erről Eladó Vevőt e-mailben értesíti. Amennyiben olyan rendelés érkezett vissza, amelynek szállítása a rendelési összeg nagysága miatt díjmentes lett volna, Eladó ebben az esetben is jogosult a kiszállítási és visszaszállítási díj levonására, és a vételár csökkentett összegének a visszautalására.

FONTOS DOKUMENTUMOK – SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK

• c) Termékek ellenőrzése

Vevő köteles az átvétel időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén átvenni. Ezt követően Eladó hiányosságokra vonatkozó reklamációkat nem tud elfogadni. Sérült csomagolás esetén a hibát jegyzőkönyvben kell rögzíteni. A mennyiségi és minőségi megvizsgálást Vevő a termékek átvételekor köteles elvégezni. A termék átadását és átvételét követően előterjesztett mennyiségi és minőségi kifogásokat a felek semmisnek tekintik.

A termék tekintetében fennálló kárveszély a terméknek a Vevő vagy az átvételre jogosult egyéb személy részére történő átadásával száll át a Vevőre.

Elállási/Felmondási jog

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet alapján a Vevőt megillető elállási/felmondási jog:

Vevő 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Vevő jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő és számítása:

• termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi;

• több termék adásvételekor, ha az egyes termék szolgáltatása eltérő időpontban történik, attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utoljára szolgáltatott terméket átveszi;

• több tételből vagy darabból álló termék esetén, attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utoljára szolgáltatott tételt vagy darabot átveszi;

• termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket;

• szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül gyakorolható.

A fentiek nem érintik a Vevő azon jogát, hogy elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. Ha a szerződés megkötésére a Vevő tett ajánlatot, a Vevőt a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Ha Vevő elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: (név: Édesnarancs Kft.- Purnam Aromaműhely, levelezési cím: 9700 Szombathely, Széchenyi István utca 4-6 elektronikus levelezési cím: [email protected], telefonszám: 00 36 30 68 52 006).

Ebből a célból felhasználhatja a 9. pont szerinti elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.

Vevő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/ felmondási nyilatkozatát.

Vevő nem gyakorolhatja elállási/felmondási jogát:

• szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a Vevő számára, csak akkor, ha a teljesítés a Vevő kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a Vevő általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint Eladó maradéktalanul teljesítette a szerződést;

• olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vevő utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vevő személyére szabtak;

• romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

• olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

• olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet (1) bekezdés e) pontja alapján Eladót nem illeti meg elállási jog – egészségvédelmi vagy higiéniai okokból – az alábbi termékek vonatkozásában, amennyiben azokat felbontotta:

• illóolajok, növényi olajok, aromavizek, kozmetikai termékek.

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Vevő eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vevő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Eladó visszatéríti a Vevő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Vevő az Eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz Eladó, kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.

A visszatérítést mindaddig visszatarthatja Eladó, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Vevő kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Vevő köteles Eladónak (Édesnarancs Kft.,  Purnam Aromamuhely, 9700 Szombathely, Széchenyi István utca 4-6.) a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha Vevő a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Vevő viseli.

A Vevő csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Erre tekintettel az illóolajok, növényi olajok, aromavizek, kozmetikai termékek esetében Eladó kizárólag sérülésmentes, hiánytalan, bontatlan csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén köteles a vételárat a Vevő részére megtéríteni. A csomagolás sérüléséből adódó költségek a Vevőt terhelik abban az esetben, ha a Felek jegyzőkönyvet nem vettek fel a kézbesítéskor a csomagolás sérüléséről.

Ha Vevő kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Vevő köteles megtéríteni Eladónak a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatéríti Eladó a Vevő által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általa nyújtott szolgáltatás ellenértékét.
 

Elállási nyilatkozat minta

Elállási-/Felmondásinyilatkozat-minta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Édesnarancs Kft. Purnam Aromaműhely székhely: 9738 Tömörd, Fő út 51., levelezési cím: 9700 Szombathely, Széchenyi István utca 4-6, elektronikus levelezési cím: [email protected]

Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

Fogyasztó(k) neve:

Fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):

Kelt

Jótállás, kellékszavatosság és termékszavatosság

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Édesnarancs Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Tekintettel arra, hogy jelen Webbáruházban ingó dolognak minősülő áru adásvétele történik, így Ön a hibát a kötelezett költségére nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ön akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor Ön közölte a hibát a vállalkozással. Önnek az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania. A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő héten belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő az Édesnarancs Kft. ajánlatában meghatározott idő, de legalább egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

Áru esetén a teljesítéstől számított 12 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy az árut  az Édesnarancs Kft. nyújtotta, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított 12 hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Szolgáltatás esetén ez az időszak 6 hónap.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított egy éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

A villamos energiával működtetett eszközök (pl. diffúzorok, párologtatók) hibás teljesítése esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet alapján az Édesnarancs Kft. jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás időtartama:

• a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

• b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

• c) 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt Ön a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállási határidő a termék Ön részére történő átadásának napján kezdődik.

A jótállás keretében belül a jótállási igénye alapján Ön választása szerint:

• kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Édesnarancs Kft-nek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállás teljesítésével az Önnek okozott érdeksérelmet;

• az ellenszolgáltatás (termék ára) arányos leszállítását igényelheti,

• a szerződéstől elállhat, ha az Édesnarancs Kft. a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha Önnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Ilyenkor a termék vételára visszajár Önnek.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Felelősség

Mivel az Eladó a Webáruházat az adott állapotban üzemelteti, az üzemeltetés – ideértve az üzemeltetés során használt szoftvert, illetve a Webáruház keretében elérhető valamennyi tartalmat is – pontosságáért, megbízhatóságáért, hibamentes működéséért, teljességéért, adott célra való alkalmasságáért az Eladó semmilyen felelősséget nem vállal.

Eladó nem felel továbbá a rajta kívül álló okkal összefüggésben keletkezett hibákért és ezek következményeiért, ilyen lehet például az internetes hálózatban keletkezett technikai meghibásodás vagy kimaradás, bármilyen eredetű technikai leállás, szünet, mások által elhelyezett romboló alkalmazások vagy programok.

Eladó minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a Webáruházban megjelenő adatok (termékek ára, leírása, árukészlet, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek, azonban a feltüntetett adatok hibátlanságát garantálni nem tudja. Amennyiben az Eladó a termék oldalon bármely információt hibásan tüntet fel, a Vevő elállhat a hibás adatokkal közölt termék megrendelésétől, azonban az Eladó egyéb követelés, kártérítési igény kielégítésére nem kötelezhető.

Eladó semmilyen felelősséget nem vállal a gyártó által a terméken feltüntetett, vagy a termékkel kapcsolatban szolgáltatott egyéb információ (pl.: reklám) pontatlanságáért vagy valótlanságáért

A Webáruház használata során – beleértve a bankkártyás fizetést is – történő adatközlés hiányosságaiért, illetve a hibásan megadott adatokból adódó bármilyen következményért az Eladó felelősséget nem vállal.

Eladó nem felelős semmilyen kárért, amelyet a Vevő egyéni érzékenysége vagy allergiája okozott a termék használatakor vagy azt követően. A termékek a használati útmutatóban foglaltak betartásával használandók.

Adatvédelem

A Vevő által, az ajánlat során szolgáltatott minden személyes adattal kapcsolatban az Eladó az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján jár el.

A megrendelések teljesítéséhez szükséges alvállalkozók, illetve az Eladó által
adatfeldolgozással megbízott feldolgozó részére történő adatszolgáltatást leszámítva az Eladó a tudomására jutott, általa kezelt adatokat harmadik személynek nem szolgáltatja ki. A termék helyes kézbesítéséhez feltétlenül szükséges adatokat az Eladó jogosult a szerződéses alvállalkozónak (név, kézbesítési cím, telefon, e-mail) átadni. Eladó az adatokat saját
szolgáltatásának fejlesztéséhez, statisztikai célra felhasználhatja. Vevő tudomásul veszi, hogy az adatkezeléshez történő hozzájárulását jogában áll bármikor
írásban visszavonni, módosítani, továbbá kérheti a személyes adatok helyesbítését, törlését a Vevő e-mail címén.

Adatvédelmi tájékoztató elérhető itt:  https://www.purnamaromamuhely.huFONTOS DOKUMENTUMOK  menüpont alatt.

A Webáruházban történő vásárláshoz lehetséges, hogy a böngészőben engedélyezni kell a Cookie-k használatát. A cookie engedélyezése csak a látogatás folytonosságának megőrzését biztosítja.

Panaszügyintézés

Vevő írásban közölheti panaszát az Eladóval. Panaszügyintézés levelezési címe: 9700 Szombathely, Széchenyi István utca 4-6.

Panaszügyintézés elektronikus levelezéscíme: [email protected]

 Telefonszáma:00 36 30 68 52 006

Vevő a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával,a szolgáltatás minőségével, továbbá az ÁSZF megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügyek bírósági eljáráson kívüli rendezése céljából a

Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Ügyfélszolgálat: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.

Ügyfélfogadási idő:

· hétfő: 8.00-18.00

· kedd, szerda, csütörtök, péntek: 8.00-13.00

· Központi elérhetőségek, levelezési cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

· Tel.: 94/506-645, 94/312-356 / E-mail: [email protected]

· Ügyintéző: Pergel Bea békéltető testületi munkatárs / Telefonszám: (06 94) 506 645

Az Üzleti Feltételek elfogadása

Vevő a Webáruházban feladott valamennyi ajánlat feladásakor, a hatályos ÁSZF elfogadását is megerősíti. Eladó szabadon módosíthatja a jelen ÁSZF-et. Bármely módosítás abban az időpontban lép életbe, amikor a módosítás szövege online megjelenik a weboldalon. Abban az esetben, ha a Vevő bármilyen formában megsérti a jelen ÁSZF-ben foglalt szabályokat, akkor az Eladó érvénytelennek nyilváníthatja a Vevő vásárlását.

A jelen ÁSZF megszűnése

Eladó fenntartja a jogot, hogy a Webáruház egészét bármikor, előzetes figyelmeztetés nélkül megszüntesse, amely esetben a jelen ÁSZF automatikusan megszűnik.

Védjegyek

Az Eladó minden – itt nem kifejezetten rögzített – jogot fenntart magának. A weboldalon megjelenő védjegyek, szlogenek vagy egyéb tartalom a jelen ÁSZF-től és a jogszabályoktól eltérő felhasználása tilos. Vevő sem licencet, sem jogot nem szerez a Webáruházban megjelenő bármely kereskedelmi jel vagy jegy használatára.

Egyéb

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire.

A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés
nélkül is irányadók.

Az Édesnarancs Kft. nem alkalmaz saját magatartási kódexet.

Eladó fenntartja a jogot, hogy a http://purnamaromamuhely.hu/ weboldal bármely tartalmi elemét bármikor előzetes figyelmeztetés nélkül módosítsa vagy megszüntesse, azok megjelenését, tartalmát, működését megváltoztassa, azon hirdetést, saját szolgáltatásait bemutató vagy egyéb tartalmat helyezzen el.

Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket tárgyalások útján rendezzék.